Снежинки

Виховна робота

 В рамках Олімпійського тижня у  9-Б класі 15.09.23 переглянули і обговорили презентацію "Олімпійський урок".  Діти згадали історію Олімпійських ігор, Цікаво було те, що на Стародавніх іграх зародився суворий вид боротьби Панкратіон, у якому було лише два правила: не видряпувати супротивнику очі та не кусатися. Також не існувало розділень на вагові категорії.




До Дня  Українського Добровольця на інф. хвилинці учні поглибили свої знання про добровольчі батальйони, уявлення про героїзм і мужність Українського народу.



До Дня Народження Т.Г. Шевченко діти поглибили свої знання про творчий та життєвий шлях та значення українського поета. 






 До Дня затвердження державного прапора України другого лютого на виховній  годині діти показали відмінні знання щодо символів України.
      




    26 січня на інф. хвилинці  діти занурилися в багатовікову історію українського народу "Герої Крут - для нащадків взірець".




26 січня перегляули та обговорили  презентацію до Дня пам'яті жертв Голокосту.




19 січня у нашому класі провели вікторину до Дня Соборності України.

Сьогодні ми віримо, що територіальна цілісність України, скріплена кров’ю мільйонів незламних борців, навіки залишатиметься непорушною. Ми маємо бути свідомі того, що лише в єдності дій та соборності душ можемо досягти величної мети – розбудови економічно й духовно багатої, вільної й демократичної України, щоб показати нашим пращурам, що ми – гідні нащадки, а зробити це можливо лише працею в ім’я святої пам’яті борців за волю України, добробут нинішніх і наступних поколінь. І значною мірою це залежить від вас – молодого покоління городян соборної України.

Відзначення Дня Соборності, вшанування творців Акту Злуки – це не тільки суспільна потреба, а й моральний обов’язок берегти світлу пам’ять незліченних жертв, протягом віків принесених українським народом на вівтар незалежності, соборності, державності.

Живи та міцній, Українська Державо! –

Вмирали у битвах мільйони бійців,

Щоб стяг синьо-жовтий піднявсь величаво

Й над Києвом стольним віки майорів.







06.10.2022  У нашому класі провели виховну годину "Гуманне та відповідальне ставлення до тварин". Переглянули презентацію, обговирили. Діти 
активно бговорювали проблему, яка зараз є, тобто багато тварин без хазяїв на вулиці, представляли своїх пухнастиків.



29.09.2022  До роковин Бабиного Яру переглянули презентацію. Вшанували память хвилинкою мовчання. 





















     3 червня 2022року настав останній дзвоник. Це завжди зворушливо. А почали ми виховну годину з виконання Харламовою Єлею музичного привітання.
До нас на урок завітали з привітаннями директор школи О.В. Корчагіна та заступник директора з виховної роботи Н.О. Зубкова. Для дітей це було дуже важливо, дякуємо вам! Також була на коференції мама Максима Ніколаєва, яка виступила зі словами подяки.



  9 травня з унями мого класу провели онлайн-виховну годину "ДЕНЬ ЄВРОПИ В УКРАЇНІ". Переглянули та обговорили презентацію. Міністр закордонних справ Дмитро Кулеба написав: "Найкраще рішення, яке зараз може ухвалити Євросоюз - це негайно взяти Україну  до свого складу. Просто зараз зробити Україну повноправним членом ЄС. Історичні часи вимагають великих та історичних рішень, які  здатні докорінно змінити  динаміку подій. Це рішення саме таке. Ми твердо віримо, що Україна заслуговує на негайну перспективу вступу до ЄС."



 18 лютого в 7-Б класі був проведений онлайн-урок медіаграмотності “Чому важливо перевіряти інформаційні повідомлення.” На уроці діти дослідили ризики, пов’язані з використанням Інтернету. Інтернет-технології стали природною складовою життя дітей і сучасної молоді. Комп’ютер є не тільки розвагою, але й засобом спілкування, самовираження й розвитку особистості. Тому дуже важливо знати правила безпечної роботи в Інтернеті.


     2 лютого - Всесвітній День водно-болотяних угідь.



Діти переглянули презентацію, обговорили найважливіші питання, а саме - не засмічувати водно-болотяні угіддя.
    


21 січня  була проведена година спілкування до Дня Соборності України. Діти переглянули презентацію, обговорили: коли було возз'єднання, як це було, коли  почали святкувати. Учні самостійно переглянули всі документи, представлені в цій презентації.





Сьогодні  провели інф.  хвилинку щодо Дня Жертв ГОЛОДОМОРУ онлайн.

        День па́м'яті жертв голодомо́рів — щорічний національний пам'ятний день в Україні, що припадає на четверту суботу листопада.Традиційно в цей день громадяни відвідують поминальне богослужіння й ставлять символічні горщики з зерном і свічки до пам'ятників жертвам голодоморів в Україні. У церемоніальних заходах біля Меморіального знаку «Свічка пам'яті» в Києві також беруть участь перші особи держави, керівники іноземних країн, парламентів і міжнародних організацій, урядовці з різних країн, дипломати, представники релігійних конфесій, регіональні делегації, громадські й культурні діячі, свідки Великого Голоду.


До 2008 року церемонія відбувалася перед Пам'ятним знаком на Михайлівській площі, однак після відкриття Меморіалу жертв голодомору була перенесена туди.

О 16.00 год. оголошується загальнонаціональна хвилина мовчання, після чого по всій Україні відбувається акція «Запали свічку», в рамках якої всі охочі несуть свічки до пам'ятників жертвам. В акції також можна взяти участь, запаливши свічку в своєму вікні.


19 листопада  - Єдиний День Безпеки Дорожнього руху.
     В нашому класі була проведена онлайн виховна година по правилам безпеки дорожнього руху. При перегляді презентації одночасно обговорювали ситуації на дорогах.

     Сьогодні, 12 листопада, у нашому класі провели інформ. хвилинку до Всесвітнього дня енергозбереження - "Енергозбереження - що ти зможеш зробити?" в онлайн. 
   Ми можемо використовувати енергію економно, при цьому зменшуючи кількість шкідливих відходів.
22 жовтня в  нашому класі в дистанційному форматі  подивилися та обговорили презентацію " 19 жовтня- Всеукраїнський День відповідальності людини". Який відзначається щороку у день народження Богдана Гаврилишина, автора "Декларації відповідальності людини".

24 вересня 2021 була проведена виховна година "Трагедія Бабиного Яру".
 


Понад Бабиним Яром летять журавлі,

Вересневе ридання.

Понад Бабиним Яром летять журавлі,

Як надія остання.

Чорні тіні летять у важкій тишині,

У своїй самотині.

Понад осінь летять, понад ночі і дні,

Ці тіла журавлині.

І несуть недосяжність на кожнім крилі,

І зникають у мреві.

Понад Бабиним Яром летять журавлі,

Ці плачі вересневі.

7 травня 2021. Онлайн-презентація "Українці у часи ІІ Світової війни".

19.04.2021 Онлайн-вікторина "Правила безпеки користування комп'ютером під час дистанційного навчання" за посиланням  


Перегляд та обговорення  презентаціїї  "День Українського Добровольця"




Бесіда "Безпечне онлайн-спілкування"

Основні правила безпечної поведінки в Інтернеті для підлітків
  • 1.Небажано розміщувати персональну інформацію в Інтернеті. Персональна інформація – це ваше повне ім'я, прізвище, номер мобільного телефону, адреса електронної пошти, домашня адреса, фото з вами, членами вашої родини, друзями
    2.Якщо ви публікуєте фото чи відео в Інтернеті, їх може подивитися кожен. Зважайте на це.
    3.Не відповідайте на спам (небажану електронну пошту).
    4.Не відкривайте файли, які надіслали невідомі вам люди. Ви не можете знати, що насправді міститься у цих файлах – там можуть бути віруси або фото, відео з «агресивним» змістом.
    5.Пам’ятайте, що віртуальні знайомі можуть бути не тими, за кого себе видають.
    6.Якщо поруч з вами немає когось із дорослих, яким ви довіряєте і які можуть вас захистити, не зустрічайтесь в реальному житті з людьми, якими ви познайомились в Інтернеті. Якщо ваш віртуальний друг справді той, за кого себе видає, він спокійно зреагує на вашу турботу про власну безпеку.
    7.Ніколи не пізно розповісти дорослим, якщо вас хтось образив.
    8.Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити.
    9.Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.
    10.Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.
    11.Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.
    12.Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.
    13.Пам'ятайте, що в Інтернеті ти спілкуєшся з людиною.
    Відстоюйте свою точку зору, але не ображай своїх співрозмовників.
    14.Дотримуйтесь етики спілкування. Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.
    15.У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ - це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника.
    16.Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання - це сприймається як "спам", і звичайно засмучує користувачів мережі.
    17.Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!

"Безпечний Інтернет" 


    10  лютого Після перегляду Всеукраїнського онлайн уроку "Онлайн-синергія для найкращого інтернету" за посиланням 
у нашому класі провели тренінг "Безпечний Інтернет!"


Вітаємо Ніколаєва Максима за зайняте ІІ місце у фестивалі "З Україною у сердці!!!


   День  22 січня 1919 року ввійшов до національного календаря, як велике державне свято - День Соборності України. Саме тоді на площі перед Київською Софією відбулася подія, про яку мріяли покоління українських патріотів: на волелюбному зібранні було урочисто проголошено злуку Української народної республіки і Західноукраїнської  народної республіки.
    Офіційно святкувати День соборності почали лише у 1999 році після указу президента Леоніда Кучми. Щорічно в цей день відзначають важливу історичну подію, що відбулася в 1919 році – проголошення Акту злуки Української народної республіки і Західноукраїнської народної республіки. Також цього дня згадують підписання Четвертого Універсалу Центральної Ради. Це сталося роком раніше – 22 січня 1918 року. Цим документом проголошувалася повна незалежність УНР.

Оскільки це свято пов’язане з процесом об’єднання українських земель, заходи, що проводяться 22 січня, покликані відобразити саме його. Мабуть, найбільш знаковий з таких відбувся в 1990 році і отримав назву «Живий ланцюг». Тоді люди вишикувалися «ланцюгом» від Києва до Львова та Івано-Франківська. За різними оцінками, участь у такій акції взяли до трьох мільйонів людей.

До Дня Соборності у Києві в 13-те відбудеться традиційна акція «Живий ланцюг Соборності», у ході якої учасники об’єднають береги Дніпра «живим ланцюгом» на мосту Патона. Такі ж акції та різні урочистості проходять у багатьох містах нашої країни.

День Соборності України – день, який символізує єдність земель України. Це одне з найважливіших свят нашої країни, яке підкреслює, що ми всі – це один народ і ніякі рубежі не зможуть нас розділити.

Вітаємо всіх українців з Днем Соборності!

Бажаємо зберігати силу духу, бадьорість і оптимізм. Нехай в кожній родині панує мир і спокій, любов і взаєморозуміння!





«Для воспитания строителя-большевика и убежденного буржуазного деятеля,- писал Макаренко, сплошь и рядом может пригодиться один и тот же список приемов, как требуются кирпич, бетон, железо, дерево и для постройки храма и для постройки рабочего клуба. Вопрос решается не выбором списка, а сочетанием средств, их расстановкой по отношению друг к другу, их общей гармонированной направленностью и, самое главное, их естественным классовым содержанием, т.е. тем, что приходит не от педагогики, а от политики, но что с педагогикой должно быть органично связано». 

    Так можна сказати про принципи виховання. Вони будуть ті самі незалежно від цілей та задач, поставлених суспільством перед вихователями підростаючого покоління. Відповідно з Ю.К. Бабанським це такі принципи: цілеспрямованість виховання, виховання в праці на загальну користь, зв’язок виховання з життям, комплексний підхід до виховання,єдність свідомості та поведінки, виховання особистості в колективі, поєднання педагогічного керівництва з ініциативою і самодіяльністю учнів, повага до особистості дитини в поєднанні з розумними вимогами до неї, опора на позитивне в людині, урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів, послідовність і систематичність педагогічного впливу, єдність педагогічних вимог школи, сім’ї і суспільства.

Принципи виховання правильні, якщо вони відповідають внутрішнім закономірностям виховання, які відображають об’єктивні вимоги суспільного життя, соціальну сутність і природу людини.

Нові умови життя диктують, що виховання тільки різнобічно розвинутої особистості недостатньо. Вони вимагають нового мислення, нової культури діяльності, а саме, формування у підростаючого покоління „сучасного світогляду, розвиток творчих здібностей і навичків самостійного наукового пізнання, самонавчання і самореалізації особистості”. Тому, ми повинні виховувати такого учня, щоб він після закінчення школи зміг займатися подальшою освітою, і що особливо важливо – самоосвітою і самовихованням.

Як виховувати і навчати дитину, щоб він, будучи дорослим, знаходився в практичному і творчому перетворенні до самого себе. Освіта, виховання, направлене на розвиток особистих здібностей учнів можна назвати особисто-орієнтованим.

У педагогічній практиці частіше всього спостерігається поєднання індивідуальних і колективних форм роботи з учнями, індивідуального і особистісного підходу.

Індивідуальний підхід – це знання і урахування конкретних індивідуальних особливостей людини, даних природою.Індивідуальний підхід являється складеною частиною більш широкого особистісного підходу, що включає якісно нові підходи до виховання при опорі на знання, перш за все особливостей психології різного віку учнів.

При використанні особистісного підходу учням надається велика внутрішня свобода, але ж контроль зі сторони педагогів не знімається.

Однією із форм виховної роботи, яка може дати учням таку свободу, являється випуск „Усного журналу”. Назва сторінок і їх кількість можуть бути різними. Учні самі підбирають матеріал, намагаються розповісти, а не читаючи його перед класом. Але найулюбленішою сторінкою є „Світ моїх розваг”. У дітей дуже широкий діапазон розваг: музика, спорт, кулінарія, поезія тощо. Вони приносять диски з записами музики, розповідають про своїх улюблених виконавців, приносять зошити з кулінарними рецептами, колекції марок тощо. Діти дуже уважно і з цікавістю слухають своїх однокласників. А виступаючим надається можливість показати, реалізувати себе, відчути почуття успіху, щоб потім, в дорослому житті, згадати його.

В журналі і цій сторінці впродовж року повинні виступити всі учні. Тому на початку року складається графік виступів. Класному керівнику в цій роботі надається тіьки спрямовуюча роль. На мій погляд, така форма роботи підсилює розвиток учня, здібного до творчості, саморозвитку і самореалізації.

Індивид стає особистістю, дякуючи спілкуванню і зв’язаному з ним обособленністю. Спілкування і обособленість – джерело соціального багатства особистості. Найкращі умови для спілкування і обособленності створює колектив як вища форма соціальної організації. Колектив дає дітям те, що вони в ньому шукають – багатство людських відносин, можливість реалізації особистості.

У методичних рекомендаціях щодо організації дозвілля і відпочинку Республіканського інституту підвищення кваліфікації робітників профтехосвіти, виданих у Донецьку в 1992 році, є прекрасна розробка гри „Давайте познайомимося” . Згідно рекомендаціям ця гра проводиться на початку роботи колектива з метою знайомства учнів один з одним, виявлення індивідуальних особливостей кожного, творчих і організаторських здібностей. Ця гра допомагає у виявленні лідерів і формуванні колектива. Але таку форму роботи можна проводити з будь-якою метою. Наведу повністю розробку цієї гри.

Хід гри.

У кімнаті, де проводиться гра, лунає музика, розставлені столи на 5-6 учнів. Учасникам гри пропонуються різнокольорові пелюстки квітів,які вони вибирають за бажанням. Коли стихає музика, пропонується всім учасникам зайняти місця за столами, де уже є квітка, відповіна вибраному кожним пелюстку.

Ведучий повідомляє, що учасників чекає цікавий відпочинок, колективний, інтелектуальний труд, сюрпризи. А головне – можливість пізнати один одного. Всі запропоновані справи будуть виконуватися колективно кожною творчою групою.

Зразки завдань.

Завдання 1. „Склади картинку”

Творчі групи отримують конверт з розрізаною картинкою. Зібрана картинка – символ єднання групи. Придумати назву свого колективу.

Завдання 2. „Хто на світі всіх мудріше?”

(Математична розминка).

1) Усний рахунок: виконати прості математичні дії: 2+2*2=?

2) Рахунок на пальцях: на двох руках 10 пальців, скільки на 10 руках?

3) Відлік часу: професор лягає спатио 8 годині і годинник ставить на 9 годиню Скільки спить професор?

Завдання 3. „Конкурс знавців”.

На дошці чотири знака – означення хімічних елементів: золото, олово, мідь, срібло. Поняття, які вони визначають, входять в назви дитячих казок. Написати на листочках якомога білше казок, в назвах яких є такі поняття.

Завдання 4. „Суп із топора”.

Придумати якомога більше найменувань страв, які можна приготувати із однієї пачки пільменів, не маючи ніяких інших продуктів. Керуватися можна не тільки здорови глуздом, але й буйною фантазією.

Завдання 5. „Поетом можеш ти не бути...”

Скласти вірш із чотирьох рядків, частушки на задану тему.

Завдання 6. „Сміятися – це не грішна...”

Запрошуються по два учасники від кожної групи, стають спиною один до одного.

Задання: намалювати носорога. Умова – один представник команди малює його передню частину, другий – задню, повертатися і спілкуватися при цьому не можна. Потім всі запрошуються на „вернісаж” і дивляться картини із зображенням носорога, складеного із двох частин.

Завдання 7. „Вузлик напам’ять”.

Кожна творча група отримує шнур 1- 1,5 метра довжиною. Треба взяти шнур у дві руки, зав’язати вузлик, не випускаючи його з рук (перед тим, як брати, треба схрестити на грудях руки, а коли розводити, зав’язати вузлик).

Завдання 8. „Музикальна вікторина”.

Згадати слова, які можна скласти із назв нот:

а) частина від цілого (до-ля);

б) італійська монета (соль-до);

в) бобова культура (фа-соль);

г) міра шляху (мі-ля);

д) французський художник (До-ре);

є) назвати інші слова.

Завдання 9. „Кільцівка пісень із чоловічих імен”.

По черзі команди виконують по одному куплету пісні, де є чоловіче ім’я. У кінці ведучий підводить підсумок, і помічає, що учасники гри познайомилися між собою, а всі разом визначили в групі поетів, художників, ерудитів, співаків, взнали, що кожен достатньо має почуття гумору.

В. А. Сухомлинський писав: „Невміння трудитися породжує небажання, небажання – кривду. Кожна нова ланка в цьому лангцюгу пороків стає все сильнішою, і розірвати його все важче.”

Нашим заданням являється створіння умов, при яких кожен учень мав би можливість одержувати необхідну інформацію, використовуючи для свого розвитку, самореалізації, для рішення проблем.

Перш за все, педагог повинен навчати школярів умінню вчитися.

У книзі В.О. Пунського ”Азбука учебного труда» розроблений цикл бесід класних керівників про культуру навчального труда.

Основні вимоги до методики проведення бесід:

1. проведення за розробленими раніше програмою і календарному плані;

2. взаємозв’язок з роботою вчителів-предметників з розвитку самонавчальних навичок;

3. доступна і цікава форма подачі матеріалу;

4. використання прикладів із життя класу;

5. використання учнями отриманих знань на практиці;

6. активна участь школярів у бесідах;

7. теми і плани бесід, а також пам’ятки учні записують у зошит ”Абетка начального труда”.

Тематика бесід:

Бесіда 1. Навчання і ваше відношення до неї.

Бесіда 2. Як навчитися берегти час.

Бесіда 3. Організація навчальної роботи.

Бесіда 4. Як виробити увагу.

Бесіда 5. Пам’ять і розвиток.

Бесіда 6. Як треба вести себе на уроці.

Бесіда 7. Чи вмієте ви виконувати домашнє завдання?

Бесіда 8. Загальні прийоми навчальної роботи.

Бесіда 9. Мистецтво красномовності.

Бесіда 10. Що таке здібності і як їх розвивати?





Анкетування «Рівень громадянської активності»
1. Чи знаєте Ви свої права?
а) так;                          б) ні;                    в) знаю деякі;           г) не знаю;
2. Звідки ви дізнаєтесь про права людини ;
а) з підручника правознавства;          б) від вчителів;   в) від батьків, друзів
г) від директора,                                  д) з інших джерел;
3. З яким із наступних тверджень Ви б погодилися:
а) Головне - забезпечити виконання кожною людиною її обов'язків;
б) Людина - найвища цінність, її права та свободи не можуть бути ніким порушені;
              в) Людина може бути і вільною особистістю, і достойним громадянином, а його права та обов'язки доповнюють одне одного;
4. Що значить ваш навчальний заклад для Вас?
(відповідь просимо дати на звороті)
5.               Чи маєте Ви можливість знайомитися зі своїми оцінками?
а) так;                            б) ні;            в) маю, але з ускладненнями;
6.               Чи будете Ви оприлюднювати свою думку, якщо вона відрізняється від думки вчителя?
а) так;           б) ні;                       в) не знаю;
7. Чи спостерігали Ви різницю у відношеннях вчителя до учня в залежності від:
а) успішності;     б) національності;    в) зовнішнього вигляду;
г) матеріального стану батьків;
8. Чи мають місце у школі, на вашу думку випадки приниження людської гідності?
а) так:             б) ні;                     в) не знаю;
9. На яких принципах будуються відносини між учнями та вчителями:
а) поваги;        б) покори;       в) взаємної байдужості;      г) не знаю;
10. Чи дозволяють собі вчителі говорити з учнями в грубій принизливій формі?
а) так;      б) ні;           в) часто;               г) не пригадую;
11.Чи приміняють вчителі фізичну силу по відношенню до учнів?
а) так;             б) ні;          в) часто;         г) не пригадую;
12. Які обов'язки мають учні нашої школи (записані в Уставі навчального закладу) ?
(відповідь просимо дати на звороті )
13. До кого Ви б звернулися у випадну несправедливого рішення вчителя?
а) до класного керівника;      б) адміністрації;      в) батьків;
г) у комісію по захисту прав дитини;